تربیت تک ساحتی برای دانش آموزان آسیب زاست

فرشید قاسمی گفت: اگر تنها به بعد علمی دانش آموزان سمپاد بپردازیم و از دیگر ساحت های تربیتی غافل شویم قطعاً دانش آموزان دچار آسیب خواهند شد.

به گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، دوم آبان ماه در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) استان، بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین که از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید شده است، تأکید کرد و گفت: بر این اساس مقرر شده است دانش آموزان در شش ساحت تربیت شوند که یکی از آن ها ساحت علمی و فناورانه است.

وی بیان کرد: مدیران مدارس تیزهوشان باید تلاش کنند تربیت تمام ساحتی دانش آموزان این مدارس را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه اگر تنها به بعد علمی دانش آموزان سمپاد بپردازیم و از دیگر ساحت های تربیتی غافل شویم قطعاً دانش آموزان دچار آسیب خواهند شد.

قاسمی بر بهره مندی از روش های علمی در درونی کردن ارزش ها تأکید کرد و گفت: مطالعه مستمر، بهره مندی از فناوری های نوین و هوش مصنوعی می تواند در موفقیت یک مدیر مدرسه تیزهوشان مؤثر باشد.

علیرضا شجاعی پور، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با تأکید بر اینکه ابتدا باید به هویت یابی دانش آموزان بپردازیم و سپس به سراغ هدایت تحصیلی برویم، افزود: در راستای تشریح و تبیین اهمیت سوابق تحصیلی در کنکور، پیشنهاد می شود کلاس های آموزش خانواده یکی از موضوعاتش را سوابق تحصیلی قرار دهد.

محمدمهدی متحدزاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اشاره به نتایج امتحانات نهایی گفت: در امتحانات نهایی امسال شاهد رشد نمرات دانش آموزان سمپاد بودیم.

وی افزود: انتظار می رود دانش آموزان مدارس سمپاد در همه عرصه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و همه جشنواره ها جزو برگزیدگان باشند.

انتهای پیام

نظرات

captcha